tisdag 16 juli 2013

Mål

Har du läst bloggens beskrivning så vet du att tanken är att ha ett litet extra fokus på att sätta upp mål - jobba mot dem - och nå dem. Som hälsocoach har jag sett människor formulera fantastiska mål och nå enorma resultat. Jag blir fantastiskt glad av att få vara med om att någon når ett mål, oavsett vad det innebär, och därför vill jag också dela med mig av den glädjen till er.

I uppstarten av bloggen funderade jag över det faktum att jag har kunnat hjälpa många andra till måluppfyllelse men inte sällan försummat mina egna mål. Det är inte alls lika lätt att coacha sig själv! Här kommer bloggen in i bilden. När jag inte längre är ensam om de mål jag vill uppnå, kommer jag inte ha lika lätt för att skjuta fram eller ignorera ett mål som jag innerst inne vill uppnå.

Under en längre tid har jag gått upp i vikt och som ett svävande mål i periferin har jag naturligtvis tänkt att jag ska gå ner de där kilona igen, men jag har aldrig tagit tag i det. Jag är lite för nöjd med tillvaron och livet i största allmänhet. Dessutom har jag ingen ohälsosam övervikt och motivationen har därför inte infunnit sig fullt ut. Nu har jag dock beslutat mig för att göra slag i saken. Jag vill prestera betydligt bättre fysiskt än jag kan med en lätt övervikt, jag vill bli av med de idrottsskador en ökad belastning på leder har fört med sig och som så många andra så vill även jag få plats i mina kläder igen.

Med den drivkraften i bakhuvudet har jag bestämt mig för att tappa 10 kg. I min värld finns det ingenting som heter kvick-fix. Jag kommer att ta mig mot mitt mål med hjälp av sunda vanor och en hållbar livsstil. I mitt fall är det inte kunskapen om hur jag ska gå till väga som saknas. Däremot har jag lidit stor brist på motivation och handlingskraft. Nu har det infunnit sig och därför tar jag sats mot mitt huvudmål: att genom en förbättrad livsstil gå ned de 10 kg jag har gått upp.


Let's go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar