fredag 2 augusti 2013

Triathlon!

För tillfället sitter jag på Stenstorps station och kämpar för att hålla mig vaken. Jag har haft så fantastiska dagar på Sjöhagalägret att jag aldrig hade kunnat ana hur bra det skulle bli! Eftersom att mina vänner Hanna och Daniel ska gifta sig i Göteborgstrakten idag så är jag nu på väg hem, men jag återvänder imorgon bitti och dit längtar jag redan. 

Igår anordnade vi en minivariant av triathlon för de som ville. Jag var självklart en av dem! Jag är för det mesta med på det allra mesta, tycker helt enkelt att nästan allt är kul. Så några av oss ledare och många av barnen simmade, cyklade och sprang som om det vore VM, varför hålla igen liksom? Det är så roligt med nästan all form av fysisk aktivitet och jag älskar när man kan få barn att "leka träning". 

Både cyklingen och löpningen gick upp och ner för en brant backe och när jag mötte min medtävlare David på väg ned mot mål medan jag själv kämpade mig uppför så var det så skönt att se hans utsträckta hand och få en high five och lite extra energi. Sedan försökte jag tänka mig in i alla backintervaller jag sprungit för att hitta känslan av hur gott det kan vara att få ta ut sig och att påminna mig själv om att jag faktiskt kan det där med att ta mig upp för en backe. Det största lyftet och den absolut härligaste energin fick jag däremot inte från mig själv, utan från vår fantastiska hejarklack på ca 100 barn. Vilken känsla att få bli så uppmuntrad och pushad! En sista eloge vill jag ge till de barn som var med och tävlade, jag är djupt imponerad! De grymma insatser jag såg igår ger mig hopp om en stark och hälsosam ny generation och det är STOR glädje!

(Vi har en policy på lägret att inte publicera några bilder på barnen och därför har jag inget att visa från triathlonet.)

Ta vara på dagen vänner! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar