måndag 5 augusti 2013

Godaste gröten

När jag gick upp i morse, efter att äntligen ha sovit ut efter en vecka på läger, längtade jag efter att få avnjuta en lugn och god frukost i solskenet på balkongen. Därför sitter jag också här med min godaste gröt men jag njuter inte riktigt så mycket som jag hade hoppats på. Det är liksom alldeles för varmt! Jag trodde aldrig jag skulle säga det men det stämmer! Jag svettas! Det jag kan lära mig av det är väl att sovmorgnar helt enkelt inte passar mig. 

Men gröten är fantastiskt god så det väger upp morgonens hetta ganska bra. Jag blandar ofta i lite allt möjligt i gröt och det funkar för det mesta alldeles ypperligt. Idag är det en blandning av havregryn, krossade linfrön, nyponskalsmjöl och torkade gojibär.
Jag toppade med skivad banan (ekologisk!) och ekologisk osötad sojadryck. 
Nu känner jag mig redo för en produktiv förmiddag innan eftermiddagen ska fyllas med jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar