söndag 25 augusti 2013

Sing Halleluja!

Jag tror bestämt att jag just upplevt den bästa helgen på hela sommaren. Den platsar åtminstone på topp 3, tveklöst. I fredags tog jag tåget mot Stockholm för att träffa en av mina bästa vänner, Petra, som jag inte sett sedan juni. Kvällen ägnades åt att uppdatera varandra om allt som hänt och kommer att hända och det är inte så lite det. Hon är en fantastisk begåvning och ska börja studera på kungliga Musikhögskolan på måndag, häftigt! Kycklingtacos stod på menyn och som jag sagt tidigare, tacos är väldigt socialt. Det är framför allt superlätt att hjälpas åt med matlagningen och det gillar jag.

Lördagen inleddes med lite shopping och strosande i affärer både i Kistagallerian och inne i Stockholm. En positiv upplevelse var denna superduktiga kille som uppträdde på plattan. Vi satt i solen med varsin frozen yoghurt och njöt...
But- the best is yet to come! Vi intog Stockholm gospelfestival med enorm glädje och energi. Det var en helt fantastisk upplevelse!

Kungsträdgården var fylld av människor, glädje och framförallt sång! Det är 50 år sedan Martin Luther King höll sitt berömda tal i Washington DC och det uppmärksammades under dagen. Vi lyssnade och sjöng med till fantastiska körer, var på en workshop där vi sjöng gospel som aldrig förut, lyssnade på duktiga talare, stämde in i sången från ett demonstrationståg mot orättvisor, tittade på en barnmusikal, hängde upp våra drömmar i ett drömtält och var med om en härlig gospelmässa i st Jakobskyrkan. 
Jag kan inte komma på någonting mer att önska av den här helgen. Mina förväntningar överträffades med råge! Jag känner mig upplyft och full av glädje. Det faktum att tåget är så fullt att jag suttit på golvet en timma och har minst två kvar, rör mig inte i ryggen. 

Jag vill bara prisa Gud! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar