onsdag 7 augusti 2013

Morgonjogg och smoothie to go

Jag var ovanligt trött imorse men hade som tur var ställt klockan med lite marginal för att hinna träna. Med sommarprataren Anton Abele i lurarna sprang jag en sväng på kära Falbygden. Det blev en extremt prestigelös runda med skön känsla hela vägen. Efter 7 km var jag tillbaka hemma och avslutade med utfallsgång innan jag stretchade i lugn och ro.
Eftersom att jag tog så god tid på mig under och efter träningen fick jag lite bråttom att hinna med frukosten. Snabbt slängde jag ihop en smoothie på det som fanns närmast till hands, hällde upp den i en vattenflaska och stack iväg till jobbet. Nu sitter jag på Flobybadet med endast en badande och intar i godan ro min smaskiga frukost. Idag gjordes smoothien på gårdagens hallonskörd, rivet äpple, banan, nektarin och sojadryck. 

Min uppmaning till dig idag är att göra något oväntat, litet eller stort, som kommer att uppskattas av någon som inte är beredd på det! Jag ska göra detsamma, än vet jag inte vad men det löser sig. Kom igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar