måndag 5 augusti 2013

Lösningen för mina löparskor!

En smart och duktig försäljare på Stadium har gett mig den optimala lösningen för hur jag ska kunna hitta löparskor som passar mig. Jag har väldigt breda fötter och har därför alltid sprungit i Asics, vilket passar mig bra. Jag trivs verkligen med deras skor så det är toppen. Mitt problem är dock att jag till och med har lite för breda fötter för Asics som, så vitt jag vet, har marknadens bredaste skor. Det går bra till en början, men efter ett tag sliter jag hål på skorna. Ofta på utsidan vid nätet eller i hälkappan. När Stadiumkillen fick höra det frågade han mig helt enkelt om jag hade provat någon herrmodell. Jag har nämligen så pass stora fötter att jag kan ha en liten herrmodell eftersom att löparskor ska vara ganska rymliga. Jag har aldrig ens tänkt tanken! Herrmodeller görs lite bredare och faktiskt även mer slitstarka. Det sistnämnda kan jag inte riktigt förstå varför eftersom att tjejer borde slita minst lika mycket på sina skor, men hur som helst så är det här en näst intill optimal lösning för mig! Anledningen till att den bara är nästan perfekt är att jag inte gillar färgkombinationerna lika mycket. Jag tycker att det är kul att ha rosa och lila skor. Men jag kan helt klart vara utan det för att få skor som passar mina fötter. Det här ledde alltså till att mina nyaste löparskor blev dessa!


















Som så många gånger förr passar jag inte riktigt in i samhällets mall för att vara kvinna. Jag gillar för övrigt inte att pyssla, sy, måla, fixa smink, greja med håret, fila naglarna eller något annat som blivit stämplat som kvinnligt. Jag är av den åsikten att jag inte tror att saker är vare sig manliga eller kvinnliga, jag gillar en del saker och andra inte. Som min vän Pia säger; det sitter inte i generna utan i din personlighet!

Och för er som nu undrar hur ett inlägg och löparskor fick ett genusperspektiv så kan jag tala om att jag är lika frågande själv. Plötsligt händer det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar