torsdag 15 augusti 2013

Bra råvaror

När energin och inspirationen till matlagning är som bortblåst är det värdefullt att ha bra råvaror hemma. Idag hade jag ingen lust alls till att laga något. Hade det legat något halv- eller helfabrikat i min frys är det mycket möjligt att jag hade hamnat vid köksbordet med en panpizza eller liknande på tallriken. Som tur är så finns inget sånt i mitt hem och därför satt jag istället där med en annan variant av snabbmat. Tack för tonfisk på burk! 
Det här är ingen måltid att skryta med, men ändå ett väldigt bra tips på vad man kan göra när man helt enkelt inte orkar. För sådana dagar finns också! Och näringsmässigt fungerar det här helt okej, inga problem!

Nu ska jag ta en skön powerwalk med min syster som jag knappt inte sett på hela sommaren. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar