söndag 28 juli 2013

Kvällen då Falköping vaknar och morgonen då jag försov mig

En dag varje sommar går Falköping från landsbygdsort till stad. Det är folkfest och stan fylls av människor  och framförallt bilar. Igår var det cruising här på Sveriges längsta strög. För dig som inte vet vad ett strög är, kom hit och se! Oavsett om man vill titta på bilar eller inte så går de flesta ut på cruisingen, även jag. I en alldeles för sportig look för att kunna tas för en raggare hade jag en väldigt bra kväll!
Min morgon var däremot inte fullt så bra. Under natten laddade mobilen ur och jag försov mig. Snabbt inser jag att jag inte hinner cykla till jobbet men har ändå tur, det går ett tåg. Nere på stationen med andan i halsen händer det som inte får hända. Tåget är inställt! Jag har ingen bil, men däremot underbara vänner! Jag slog en signal till Johanna och 5 minuter senare satt jag i hennes bil på väg mot Floby. Tack kompis! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar